Cases Business FLOWTH

CASE 1
Herontwerp in de bouwsector

Een hoogwaardige nichespeler in de bouwsector groeit sterk en levert knappe werven af. Tegelijk worstelt het bedrijf steeds vaker met kwaliteit op de werven en raken medewerkers uitgeput.

Door de waardeketenprocessen helder in beeld te brengen en de structuur van de bedrijfsorganisatie daarop te plotten brengen we samen in kaart waar de valkuilen liggen van het functionele werken: sales, calculatie, tekenaars, werfleiders, productie, installatie, … De klantreis (customer journey) loopt van halte naar halte.

Om de klantervaring te optimaliseren en de interne doorstroom kwalitatief sterker te maken, kiest het bedrijf ervoor om in het herontwerp van zijn organisatie voluit te gaan voor een projectorganisatie met een eenduidig projectteam voor de klant waarin én sales, én werfleiding, én installatie samenwerken van bij het begin van een project.

De andere functies pluggen in in functie van doorloop en relevantie. Kritische processtappen worden zichtbaar en meetbaar gemaakt, het proces wordt eenvoudiger en proactiever. Ook de fysieke werkplekken worden herschikt in functie van de nieuwe organisatie.


Het resultaat?

Minder klachten, minder aanslepende werven, minder herwerk, meer klanttevredenheid, meer medewerkertevredenheid: FLOWTH.

“Luc zat in dit traject heel diep in onze organisatie. In het begin liep een en ander veel trager dan wij prettig vonden, wij zijn gedreven doeners. De verandering had echter haar tijd nodig om alle betrokken collega’s aan boord te krijgen. De omvattende en gefaseerde aanpak heeft de gewenste impact.”

Bernard, COO

Herkenbare case?

Wil je graag jouw case in alle vrijheid en vrijblijvend bespreekbaar maken?

We inspireren je graag!

CASE 2
Customer intimacy in de voedingsindustrie

Een belangrijke industriële speler in bakkerij-ingrediënten komt in de directiekamer tot de strategische keuze dat Customer Intimacy het speerpunt wordt voor de verdere ontwikkeling van het bedrijf.

Enkele steekproeven op het terrein leren dat de doorlooptijd tussen een vraag uit de markt voor een aangepaste receptuur en een begin van antwoord vanuit het bedrijf heel vaak tot drie maanden kan oplopen.

Om de strategische prioriteit ook effectief te maken in de interne operations én in de klantervaring, wordt werk gemaakt van een end-to-end bedrijfsproces om te komen tot een gestroomlijnde aanpak van innovatie en productvernieuwing.

Op maat van het bedrijf worden R&D en de labo-keuken, Productie, Warehouse, Marketing, Sales en Finance betrokken in het ontwerpen en realiseren van het nieuwe bedrijfsproces. Op die manier worden alle relevante aspecten zo vroeg mogelijk op mekaar afgestemd en verweven: de schaalbaarheid van een recept van labo-keuken naar productie, de impact van de afvulformaten op de palletisering en het transport, vermeldingen op de verpakking, certificering, de prijszetting en de kostprijs, individueel maatwerk of variatie op een standaard, …


Het resultaat?

Een sterk verbeterde customer journey, prettiger samenwerken tussen de klassieke ‘functies’, meer voldoening in de eigen job: FLOWTH.

“We waren ons weinig bewust dat onze praktijk toch behoorlijk ver af lag van onze intenties. Bovendien keken we naar knelpunten als incidenten. De procesmatige aanpak van FLOWTH bracht de samenhang en de afhankelijkheid en de wisselwerking met elkaar helder in beeld. Toen zijn we er samen werk gaan van maken.”

Herman, MD

Herkenbare case?

Wil je graag jouw case in alle vrijheid en vrijblijvend bespreekbaar maken?

We inspireren je graag!

Benieuwd naar andere cases?

Company
FLOWTH

Process
FLOWTH

Team
FLOWTH

Samenwerken?